fbpx Informacja o badaniach jakościowych | Wydział Oceanografii i Geografii

Jesteś tutaj

Informacja o badaniach jakościowych

Wyniki badań jakościowych prowadzonych na WOiG

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 26 lutego 2020 roku, 6:53

Na Wydziale Oceanografii i Geografii co roku podejmowane są aktywności promujące wśród studentów wypełnianie ankiet dotyczących jakości kształcenia.

Badanie opinii o jakości kształcenia obejmuje:
  • przesyłanie zbiorczych informacji o wynikach ankiet przez PS,
  • akcję informacyjną – ogłoszenie na stronie www, przesyłanie informacji o terminach ankietyzacji przez PS,
  • umieszczenie w widocznych miejscach plakatów informacyjno-promocyjnych,
  • bezpośrednie zachęcanie studentów przez prowadzących do wypełniania ankiet,
  • przekazywanie informacji o znaczeniu ankiet w procesie ewaluacji jakości kształcenia w czasie spotkań ze studentami.

Wyniki ankiet w pierwszej kolejności przekazywane są prowadzącym oraz ich bezpośrednim przełożonym. W przypadku gdy w ankietach pojawiają się uwagi krytyczne, kierownik jednostki zobligowany jest przeanalizować przyczyny wspólnie z prowadzącymi, przedstawić wnioski dyrektorowi instytutu ds. dydaktycznych.

Zbiorcze wyniki ankiet publikujemy poniżej (w załacznikach). Ponadto informacja o publikacji sprawozdania przesłana zostaje e-mailem do wszystkich studentów za pośrednictwem Portalu Studenta, z linkiem do opracowanych wyników ankiet, informacja publikowana jest na oficjalnym profilu FB Wydziału wraz z prośbą o zapoznanie się z e-mailem w sprawie ankiet. Raport z wynikami badań ankietowych przedstawiany jest na Radzie Dziekana oraz na spotkaniach ze studentami. Koordynatorzy ankiet zamieszczają podziękowania za udział w ankietach i podsumowania wyników w Panelu Ankiet (informacja widoczna w Portalu Studenta i Panelu Nauczyciela).

O wielu lat utrzymuje się wysoka ocena zajęć przez studentów. Wśród pracowników wzrasta świadomość konieczności podnoszenia jakości kształcenia. Świadczy o tym udział pracowników w szkoleniach z zakresu szeroko pojętej dydaktyki akademickiej – aktywizujących metod kształcenia, tutoringu i innych. Pojawiają się prośby ze strony nauczycieli akademickich o przeankietowanie zajęć poza harmonogramem w przypadku, gdy pracownik otrzymuje krytyczne uwagi ze strony studentów lub gdy chce sprawdzić, czy modyfikacja sposobu nauczania przynosi pozytywne zmiany. Również okresowa ocena pracowników skłania kierowników jednostek, w przypadku negatywnych uwag w stosunku do pracowników, do reagowania i podejmowania działań naprawczych.