Procedura - postępowania doktorskie wszczęte po 01.05.2019 r.
Wykaz dokumentów niezbędnych do przyjęcia rozprawy doktorskiej
Przewodniczącym Rady Dyscypliny Nauki o Ziemi i Środowisku jest
prof. dr hab. Wojciech Tylmann
Obsługę administracyjną Rady Dyscypliny Nauki o Ziemi i Środowisku zapewnia
Biuro Dziekana Wydziału Oceanografii i Geografii
mgr Anna Serafin
+48 (58) 523 66 60
al. Marszałka J. Piłsudskiego 46, pok. 207
81-378 Gdynia
Wyznaczenie Promotora/Promotorów
Wniosek o wyznaczenie promotora wraz z załącznikami:
-
1) zgoda na pełnienie funkcji promotora wyrażona w formie pisemnej przez wskazanego we wniosku kandydata do pełnienia tej funkcji,
-
2) koncepcja rozprawy doktorskiej
-
3) harmonogram przygotowywania rozprawy,
-
4) wykaz dotychczasowych osiągnięć naukowych,
-
5) informacja o przebiegu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora albo przewodu doktorskiego, jeżeli osoba składająca wniosek ubiegała się uprzednio o nadanie stopnia doktora w tej samej dziedzinie nauki lub dyscyplinie naukowej.
-
6) oświadczenie o ponoszeniu kosztów związanych z postępowaniem o nadanie stopnia doktora
Wykaz dokumentów niezbędnych do przyjęcia rozprawy doktorskiej
Wszelkie niezbędne dokumenty należy dostarczyć do Biura Dziekana Wydziału Oceanografii
i Geografii (adres powyżej) w terminie umożliwiającym wprowadzenie danej sprawy do „Porządku Posiedzenia Rady Dyscypliny Nauki o Ziemi i Środowisku” rozsyłanego z tygodniowym wyprzedzeniem do członków Rady.
Doktorant dostarcza do Biura Dziekana WOiG:
- Rozprawę doktorską w wersji elektronicznej w formacie Word i PDF ) oraz w wersji papierowej, opatrzoną streszczeniem w języku angielskim i w języku polskim. Wersja papierowa powinna być wydrukowana w 6 egzemplarzach (lub w 7 egzemplarzach, jeśli było wyznaczonych dwóch promotorów/promotora pomocniczego) - w tym jeden egzemplarz zbindowany;
- Opinię promotora lub promotorów;
- Przygotowaną przez promotora propozycję trzech recenzentów wraz z krótkim uzasadnieniem;
- Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w art. 186 ust. 1 pkt 1 Ustawy (czyli dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu magistra, magistra inżyniera lub tytułu równorzędnego;
- Certyfikat lub dyplom ukończenia studiów, poświadczający znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2;.
- Wykaz dorobku naukowego spełniający warunek zawarty w art. 186 ust. 1 pkt 3 lit. a i b Ustawy (posiadanie w dorobku co najmniej 1 artykułu naukowego lub 1 monografii naukowej lub rozdziału w monografii oraz zawarty w art. 179 ust. 6 Przepisów wprowadzających ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce). W przypadku publikacji wieloautorskiej dołącza się oświadczenie określające indywidualny wkład osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora w jej powstanie;
- Wydruk z systemu antyplagiatowego (kandydat otrzymuje wydruk od promotora);
Załączniki:
- Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora
- kweestionariusz osobowy
- Pisemna zgoda kandydata na wyłożenie pracy w Bibliotece UG
- zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku
- Oświadczenie o samodzielnym napisaniu pracy doktorskiej
- Oświadczenie o zgodności wersji papierowej pracy z wersją elektroniczną
- Pisemna zgoda kandydata na udostępnienie rozprawy doktorskiej
Etapy postępowania w sprawie nadania
stopnia naukowego doktora
- Złożenie dokumentów przez osobę ubiegającą się o nadanie stopnia doktora;
- Powołanie zespołu w celu zaopiniowania wniosku o nadanie stopnia doktora;
- Opinia Centrum Języków Obcych potwierdzająca efekty uczenia się w zakresie nowożytnego języka obcego;
- Weryfikacja efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK;
- Wyznaczenie przez Radę Dyscypliny 3 recenzentów;
- Egzamin doktorski z dyscypliny Nauki o Ziemi i Środowisku;
- Obrona doktorska - Promotor wyznacza na obronę protokolanta, któy sporządzi protokół z publicznej obrony rozprawy doktorskiej;
- Nadanie stopnia doktora.