tutoring interdyscyplinarny
Ogłoszenie o rekrutacji na spotkania tutoringowe międzywydziałowe – semestr zimowy 2025/2026
Szanowni Studenci,
Zapraszamy Was do udziału w spotkaniach tutoringowych międzywydziałowych organizowanych w semestrze zimowym 2025-2026. Spotkania te stanowią doskonałą okazję do indywidualnego rozwoju naukowego i osobistego we współpracy z certyfikowanym tutorem.
Projekt Tutoringu Interdyscyplinarnego to unikatowa, pierwsza w Uniwersytecie Gdańskim inicjatywa tego typu skierowana do społeczności studenckiej: zaproszenie do skorzystania z tutoriali u tutorów i tutorek z Wydziałów innych, niż ten, na którym studiujesz!
Tutorzy i tutorki UG, specjaliści i pasjonaci różnych dyscyplin naukowych, zapraszają chętnych studentów i studentki do wzięcia udziału w 8-godzinnych cyklach indywidualnych tutoriali w semestrze zimowym 2025/2026.
Harmonogram rekrutacji na Tutoring interdyscyplinarny
27 października – 14 listopada 2025 – przyjmowanie zgłoszeń
28 listopada 2025 – ogłoszenie wyników przez koordynatorów wydziałowych
1 grudnia 2025 – 15 czerwca 2026 – realizacja tutoriali
Jak przebiega rekrutacja?
Krok 1. Zastanów się, jakie tematy naprawdę Cię fascynują – czego chcesz się dowiedzieć, jakie kompetencje rozwinąć i nad jakim zagadnieniem chciał(a)byś pracować w trybie indywidualnym.
Krok 2. Zapoznaj się z sylwetkami naszych Tutorów i wybierz osobę, z którą chciał(a)byś współpracować
 Baza Tutorów i Tutorek
 Pamiętaj: w tutoringu interdyscyplinarnym wybierasz Tutora spoza swojego wydziału.
Krok 3. Przygotuj list motywacyjny, w którym uzasadnisz wybór problematyki tutorialu i wybranego Tutora. W liście podaj również kierunek studiów oraz aktualny semestr nauki.
Krok 4. Prześlij swoje zgłoszenie (list motywacyjny) na dwa adresy: Koordynatora Tutoringu Twojego wydziału oraz wybranego Tutora:
 Lista koordynatorów wydziałowych
 Wyślij wiadomość ze swojego adresu w domenie UG i wpisz w tytule maila: TUTORING INTERDYSCYPLINARNY
Krok 5. Poczekaj na kontakt – Koordynator poinformuje Cię o wynikach rekrutacji i dalszych krokach.
 Ważne informacje
Złożenie zgłoszenia nie gwarantuje przyjęcia do programu.
Tutoring interdyscyplinarny opiera się na dopasowaniu pary Student–Tutor, dlatego proces ten wymaga uwzględnienia kilku czynników:
– zgodności tematyki proponowanego tutorialu z obszarem pracy Tutora,
– dostępności Tutora w danym semestrze,
– liczby dostępnych miejsc w projekcie.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc i potrzebę odpowiedniego dopasowania tematyki tutoriali, udział w programie zostanie potwierdzony tylko wybranym osobom.
| Załącznik | Size | 
|---|---|
| tutoring UG- plakat | 57.07 KB | 
| ti-2-2025-26.pdf | 40.15 KB | 
REGULAMIN TUTORINGU MIĘDZYWYDZIAŁOWEGO UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO
Postanowienia ogólne
§ 1
- Tutoring międzywydziałowy na Uniwersytecie Gdańskim to program umożliwiający studentom udział w indywidualnych spotkaniach tutorskich (naukowych, rozwojowych) z dowolnym certyfikowanym tutorem akademickim spoza wydziału, z którego pochodzi student.
- Celem tutoringu jest wsparcie studentów w ich rozwoju naukowym i osobistym oraz kształtowanie postaw akademickich.
- Tutorami mogą być nauczyciele akademiccy UG posiadający certyfikat Tutora Akademickiego i zarejestrowani w bazie tutorów (https://cddit.ug.edu.pl/bazatutorow/).
- Tutor w ramach tutoringu międzywydziałowego może mieć pod opieką maksymalnie dwóch studentów w semestrze.
- Cykl tutoringowy obejmuje 8 godzin spotkań w semestrze, zgodnie z indywidualnym planem ustalonym przez tutora i studenta.
Rekrutacja i harmonogram zapisów
§ 2
- Rekrutacja na tutoring międzywydziałowy odbywa się co semestr i jest koordynowana przez Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu.
- Informacje dotyczące rekrutacji (szczegółowe terminy oraz wykaz dostępnych tutorów) publikowane i uaktualniane są na stronie Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu oraz udostępniane na stronach wydziałowych.
- W tutoringu międzywydziałowym uczestniczyć mogą studenci wszystkich kierunków i poziomów studiów, w tym studenci innych uczelni przebywający w ramach programu MOST, ERASMUS+ i innych, którzy spełniają wymagania opisane w §2 pkt. 4 i 5.
- W przypadku studentów pierwszego semestru w tutorialach mogą studenci, którzy uzyskali wyróżniające osiągnięcia w szkole ponadpodstawowej lub na studiach pierwszego stopnia albo wyróżniające wyniki w rekrutacji.
- Warunkiem przystąpienia do rekrutacji studentów wyższych lat jest zaliczenie przez studenta ostatniego okresu rozliczeniowego poprzedzającego złożenie dokumentów.
- Student, aby uczestniczyć w tutoringu międzywydziałowym musi przejść pomyślnie proces rekrutacji, która obejmuje:
 - złożenie CV i listu motywacyjnego uzasadniającego wybór tutora i tematyki tutorialu,
- indywidualną rozmowę z tutorem.
 
- W przypadku większej liczby kandydatów zespół wydziałowych Koordynatorów tutoringu po zapoznaniu się z dokumentami złożonymi przez studentów decyduje w sprawie przyjęcia kandydata na tutorial.
- Po pozytywnej rekrutacji tutor i student ustalają harmonogram spotkań oraz podpisują kontrakt tutorski (najpóźniej na drugim spotkaniu).
Zasady udziału i realizacji tutoringu
§ 3
- Student zobowiązuje się do regularnego uczestnictwa w spotkaniach oraz realizacji zadań ustalonych w ramach kontraktu tutorskiego.
- Wynikiem tutoringu może być praca pisemna, projekt lub inna forma ustalona między tutorem a studentem.
- Student może zrezygnować z tutoringu przed podpisaniem kontraktu. Po podpisaniu kontraktu rezygnacja jest możliwa jedynie w uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z tutorem.
- Rażące naruszenie kontraktu przez studenta może skutkować jego wykluczeniem z programu na okres co najmniej jednego roku.
- Przebieg tutoringu jest dokumentowany w dzienniku tutoringu (załącznik do ZR nr 121/R/22).
- z dnia 3 października 2022 roku, prowadzonym przez tutora i podpisywanym przez obie strony.
- Informacja o zrealizowanym tutoringu zostaje wpisana do suplementu do dyplomu ukończenia studiów.
Postanowienia końcowe
§ 4
Decyzje w sprawie organizacji i przebiegu tutoringu podejmuje Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu UG we współpracy z wydziałowymi Koordynatorami tutoringu.