tutoring interdyscyplinarny

Ogłoszenie o rekrutacji na spotkania tutoringowe międzywydziałowe – semestr letni 2025

Szanowni Studenci,

Zapraszamy Was do udziału w spotkaniach tutoringowych międzywydziałowych organizowanych w semestrze letnim 2024-2025. Spotkania te stanowią doskonałą okazję do indywidualnego rozwoju naukowego i osobistego we współpracy z certyfikowanym tutorem.

Projekt Tutoringu Interdyscyplinarnego to unikatowa, pierwsza w Uniwersytecie Gdańskim inicjatywa tego typu skierowana do społeczności studenckiej: zaproszenie do skorzystania z tutoriali u tutorów i tutorek z Wydziałów innych, niż ten, na którym studiujesz! 

Tutorzy i tutorki UG, specjaliści i pasjonaci różnych dyscyplin naukowych, zapraszają chętnych studentów i studentki do wzięcia udziału w 8-godzinnych cyklach indywidualnych tutoriali w semestrze letnim 2024/25. 

 

Harmonogram rekrutacji – semestr letni 2025:

  • 6–13 marca 2025

 

  • rekrutacja – studenci przysyłają dokumenty na adres cddit@ug.edu.pl (z adresu z domeną UG)

Profile Tutorów Wydziałowych dostępne są na stronie Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego. 

  • 20 marca 2025
  • ogłoszenie wyników – maile do studentów i tutorów

 

  • Od 21 marca 2025
  • rozpoczęcie spotkań tutoringowych. Czas trwania oraz harmonogram ustalane indywidualnie między tutorem a studentem.

 

Najważniejsze informacje:

  • Czas trwania: do 8 godzin w semestrze na jednego studenta.
  • Dostępność: studenci mogą uczestniczyć w jednym tutorialu w semestrze

Jak się zapisać? To proste!

Jeśli jesteś zainteresowana/zainteresowany, wykonaj następujące kroki:

      1. Zastanów się, jakie tematy najbardziej Cię fascynują, czego chcesz się dowiedzieć oraz jakie umiejętności i kompetencje chcesz rozwijać 
      2. Zapoznaj się z naszymi Tutorami i wybierz Tutora (spoza swojego wydziału), z którym chcesz współpracować
      3. Przygotuj CV i list motywacyjny uzasadniający wybór problematyki tutorialu i Tutora
      4. Wyślij przygotowane dokumenty na adres cddit@ug.edu.pl; pamiętaj w tytule maila wpisz TUTORING, maila wyślij z adresu z domeną UG
      5. Poinformujemy Ciebie o wynikach rekrutacji

 

 

Serdecznie zapraszamy!
 

Załącznik Size
tutoring-ug-strona-mail.pdf 343.63 KB
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 5. Marzec 2025 - 13:02; osoba wprowadzająca: Kamila Mędrzycka Ostatnia zmiana: środa, 5. Marzec 2025 - 13:27; osoba wprowadzająca: Alicja Bielińska

REGULAMIN TUTORINGU MIĘDZYWYDZIAŁOWEGO UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO

Postanowienia ogólne

§ 1

  1. Tutoring międzywydziałowy na Uniwersytecie Gdańskim to program umożliwiający studentom udział w indywidualnych spotkaniach tutorskich (naukowych, rozwojowych) z dowolnym certyfikowanym tutorem akademickim spoza wydziału, z którego pochodzi student.
  2. Celem tutoringu jest wsparcie studentów w ich rozwoju naukowym i osobistym oraz kształtowanie postaw akademickich.
  3. Tutorami mogą być nauczyciele akademiccy UG posiadający certyfikat Tutora Akademickiego i zarejestrowani w bazie tutorów (https://cddit.ug.edu.pl/bazatutorow/).
  4. Tutor w ramach tutoringu międzywydziałowego może mieć pod opieką maksymalnie dwóch studentów w semestrze.
  5. Cykl tutoringowy obejmuje 8 godzin spotkań w semestrze, zgodnie z indywidualnym planem ustalonym przez tutora i studenta.

 

Rekrutacja i harmonogram zapisów

§ 2

  1. Rekrutacja na tutoring międzywydziałowy odbywa się co semestr i jest koordynowana przez Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu.
  2. Informacje dotyczące rekrutacji (szczegółowe terminy oraz wykaz dostępnych tutorów) publikowane i uaktualniane są na stronie Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu oraz udostępniane na stronach wydziałowych.
  3. W tutoringu międzywydziałowym uczestniczyć mogą studenci wszystkich kierunków i poziomów studiów, w tym studenci innych uczelni przebywający w ramach programu MOST, ERASMUS+ i innych, którzy spełniają wymagania opisane w §2 pkt. 4 i 5.
  4. W przypadku studentów pierwszego semestru w tutorialach mogą studenci, którzy uzyskali wyróżniające osiągnięcia w szkole ponadpodstawowej lub na studiach pierwszego stopnia albo wyróżniające wyniki w rekrutacji.
  5. Warunkiem przystąpienia do rekrutacji studentów wyższych lat jest zaliczenie przez studenta ostatniego okresu rozliczeniowego poprzedzającego złożenie dokumentów.
  6. Student, aby uczestniczyć w tutoringu międzywydziałowym musi przejść pomyślnie proces rekrutacji, która obejmuje:
    1. złożenie CV i listu motywacyjnego uzasadniającego wybór tutora i tematyki tutorialu,
    2. indywidualną rozmowę z tutorem.
  7. W przypadku większej liczby kandydatów zespół wydziałowych Koordynatorów tutoringu po zapoznaniu się z dokumentami złożonymi przez studentów decyduje w sprawie przyjęcia kandydata na tutorial.
  8. Po pozytywnej rekrutacji tutor i student ustalają harmonogram spotkań oraz podpisują kontrakt tutorski (najpóźniej na drugim spotkaniu).

 

Zasady udziału i realizacji tutoringu

§ 3

  1. Student zobowiązuje się do regularnego uczestnictwa w spotkaniach oraz realizacji zadań ustalonych w ramach kontraktu tutorskiego.
  2. Wynikiem tutoringu może być praca pisemna, projekt lub inna forma ustalona między tutorem a studentem.
  3. Student może zrezygnować z tutoringu przed podpisaniem kontraktu. Po podpisaniu kontraktu rezygnacja jest możliwa jedynie w uzasadnionych przypadkach, po uzgodnieniu z tutorem.
  4. Rażące naruszenie kontraktu przez studenta może skutkować jego wykluczeniem z programu na okres co najmniej jednego roku.
  5. Przebieg tutoringu jest dokumentowany w dzienniku tutoringu (załącznik do ZR nr 121/R/22).
  6. z dnia 3 października 2022 roku, prowadzonym przez tutora i podpisywanym przez obie strony.
  7. Informacja o zrealizowanym tutoringu zostaje wpisana do suplementu do dyplomu ukończenia studiów.

 

Postanowienia końcowe

§ 4

Decyzje w sprawie organizacji i przebiegu tutoringu podejmuje Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu UG we współpracy z wydziałowymi Koordynatorami tutoringu.

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 5. Marzec 2025 - 13:19; osoba wprowadzająca: Alicja Bielińska Ostatnia zmiana: środa, 5. Marzec 2025 - 13:25; osoba wprowadzająca: Alicja Bielińska