Efekty realizacji tutoringu międzywydziałowego
Efektem realizacji tutoringu międzywydziałowego, prowadzonego przez
dr hab. Anitę Lewandowską (WOiG UG) w semestrze letnim roku akademickiego 2024/25,
z Panią Dominiką Szymańską (obecnie studentka II roku Studiów Wschodnich), był jej udział w tygodniowym projekcie Studiotopia International Pop-Lab w Kluż-Napoce, organizowanym przez Cluj Cultural Centre w Rumunii.
Wyjazd był realizowany w ramach współpracy Tutorki z Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku w ramach międzynarodowego projektu „Studiotopia 2: Sztuka i Nauka wkracza w erę Symbiocenu”, dofinansowanego przez Unię Europejską. Jest on częścią programu „Kreatywna Europa” i ma na celu budowanie współpracy artystów i naukowców z różnych dziedzin sztuki, nauk ścisłych oraz humanistycznych.
Wydarzenie, w którym brała udział studentka łączyło naukę, sztukę i innowacje społeczne. Jego głównym celem było wypracowanie nowego spojrzenia na problemy współczesnych miast i ich mieszkańców. W międzynarodowych zespołach 19 młodych osób z Rumunii, Polski, Francji, Włoch, Belgii, Hiszpanii i Grecji podejmowało wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, zmianą klimatu oraz społeczną odpowiedzialnością.
Swój pobyt w Kluż-Napoce oraz wrażenia z udziału w międzynarodowych warsztatach Pani Dominika Szymańska opisała w eseju pt. „Między sztuką a nauką. Studiotopia International Pop-Lab w Kluż-Napoce”, który okazał się w ostatnim zeszycie Tutoring Gedanensis (str. 77; TG10-2-25 | Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego).