dr Mirosława Malinowska, Zakład Meteorologii i Klimatologii, Instytut Geografii

Jestem absolwentką gdańskiej geografii o specjalności hydrologia i klimatologia. Z UG związałam się zawodowo w 1996 roku a od 2006 roku pracuję na stanowisku adiunkta w Zakładzie Meteorologii i Klimatologii. Opublikowałam kilkanaście prac o tematyce dotyczącej  atmosferycznej fazy obiegu wody i jej cyrkulacyjnych uwarunkowań. Zarówno maja praca magisterska jak i doktorska dotyczyła terenu Żuław Wiślanych. Od zawsze interesowałam się psychologią, dlatego chętnie biorę udział w różnych warsztatach psychologicznych. Szczególnie zainspirowała mnie metoda porozumienia bez przemocy Marshalla. Mam również doświadczenie jako nauczyciel w szkołach średnich, między innymi przez 11 lat uczyłam geografii w III LO w Gdańsku w klasach z maturą międzynarodową. Dzięki tej ostatniej polubiłam geografię społeczno-ekonomiczną. 

Jestem również egzaminatorem maturalnym. Ukończyłam kurs dydaktyki akademickiej. Brałam udział programie Masters of Didactics, realizowanym przez Uniwersytet w Groningen. Uczestniczyłam w międzynarodowych projektach dydaktycznych takich jak Erasmus+ (w III LO) oraz SEA-EU Toolkit for the Evaluation of Online Programmes. Obecnie jestem koordynatorką projektu SEA-EU MOOC series „Sustainable use of the ocean“. Jestem również certyfikowanym praktykiem tutoringu. Przeprowadziłam dotychczas cztery tutoriale z zakresu klimatu lokalnego, adaptacji do zmian klimatu oraz współczesnej zmiany klimatu. 

 

Proponowana tematyka tutoriali: 
- atmosferyczna faza obiegu wody; 
- globalne ocieplenie i współczesne zmiany klimatu;
- adaptacje i mitygacje zmian klimatu; 
- klimat lokalny.
- aktywizujące metody nauczania (dla studentów specjalizacji nauczycielskiej).
 

Jako tutor chciałabym nie tylko poszerzać wiedzę moich tutee, ale również wspierać ich rozwój osobisty, samodzielność, niezależność, kreatywność, odwagę w podejmowaniu wyzwań oraz przejmowanie odpowiedzialności za własne uczenie się. Jest mi bliska idea uniwersytetu jako wspólnoty nauczycieli i studentów, w której w procesie edukacji z relacji mistrz-uczeń przechodzi się do relacji partnerskiej.  

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 17. Styczeń 2018 - 09:44; osoba wprowadzająca: Michał Wojtasik Ostatnia zmiana: poniedziałek, 16. Maj 2022 - 10:38; osoba wprowadzająca: Kamila Mędrzycka