Kontrakt
Zakres tutoringu obejmujący kontrakt tutorski ze studentem
Aby zmaksymalizować efektywność sesji tutorskich, tutor i student zobowiązani są do zapoznania się
i omówienia na pierwszym spotkaniu poniższych zasad.
Właściwe zrozumienie obowiązków wynikających z prowadzenia i uczestnictwa w tutorialu to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu obydwu stron.
Cele tutoringu:
- Zidentyfikowanie zainteresowań naukowych i / lub zawodowych studenta,
- Zidentyfikowanie mocnych i słabych stron studenta celem jego dalszego rozwoju naukowego,
- Wykształcenie w studencie umiejętności samodzielnego i efektywnego uczenia się,
- Zapoznanie studenta z efektywnymi technikami studiowania, takimi jak warsztaty, dyskusje
czy wykorzystanie zasobów literatury i internetowych, - Pomoc studentowi w osiągnięciu wyższego poziomu kompetencji w zakresie wybranego obszaru badawczego,
- Pomoc studentowi w staniu się aktywnym w procesie studiowania,
- Pomoc studentowi w rozwijaniu pozytywnego nastawienie do nauki oraz otwartości na informację zwrotną,
- Wspieranie i zachęcanie do nauki w tempie dostosowanym do możliwości studenta.
Cele tutoringu osiągane są poprzez:
- Pomoc w rozpoznaniu, które obszary wiedzy studenta dotyczące tematyki jego zainteresowań naukowych / prowadzonych badań wymagają dokształcenia / doskonalenia,
- Rozmowę, przegląd notatek, prac domowych, projektów itd. celem zidentyfikowania mocnych i słabych stron studenta,
- Angażowanie studenta w dyskusję na tematy naukowe w zakresie wybranego przez niego zagadnienia ,
- Zadawanie studentowi pytań i omawianie z nim wybranych zagadnień, które pomogą w przeniesieniu wiedzy do pamięci długotrwałej,
- Pomoc studentowi w zarządzaniu czasem i efektywnym uczeniu się poprzez omawianie materiałów naukowych na ten temat, wykonywanie prostych ćwiczeń, testów i quizów udostępnianie materiałów na ten temat, robienie testów, quizów itp.
- Stwarzanie studentowi możliwości utrwalania zdobytej wiedzy i ćwiczenie nowych umiejętności poprzez praktyczne rozwiązywanie problemów i mini-quizów ,
- Przegląd wraz ze studentem uwag i sugestii tutora do esejów lub innych prac, w celu jak najefektywniejszego wykorzystania informacji zwrotnej,
- Szacunek wobec wartości akademickich, zachowanie uczciwości akademickiej i wzajemne poszanowanie,
- Indywidualną pracę studenta z tutorem.
Obowiązkiem studenta jest:
- Udział w zajęciach przewidzianych planem studiów.
- Regularny udział we wszystkich zaplanowanych sesjach tutoringu*.
- Pozostanie po pierwszym spotkaniu w kontakcie z tutorem i potwierdzanie daty kolejnych spotkań.
- Punktualne przychodzenie na wszystkie zaplanowane sesje tutoringu. Jeśli nie jest to możliwe skontaktowanie się z tutorem i zaproponowanie alternatywnego terminu.
- Informowanie tutora, z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem, o niemożności uczestnictwa w zaplanowanym tutorialu i ustalenie nowego terminu spotkania**. Nieprzestrzeganie tej zasady skutkować będzie niezaliczeniem zajęć cząstkowych.
- Czekanie na tutora 15 minut, zanim zgłosi się jego nieobecność.
- Przychodzenie na sesje przygotowanym, tzn. czytanie wskazanych materiałów, pisanie esejów/ opracowań, staranie się aby zadania domowe i przygotowywane pytania na kolejne spotkania były jak najlepiej wykonane.
- Przynoszenie na każdą sesję podręczników, notatek, zadań domowych, przyborów do pisania i innych niezbędnych materiałów, także z poprzednich sesji tutoringu.
- Przygotowywanie się do sesji poprzez wcześniejsze określenie potrzeb oraz poinformowanie o nich tutora.
- Aktywne uczestnictwo we wszystkich aspektach sesji tutoringu: zadawanie pytań, przygotowywanie pracy domowej itp.
- Znajomość imienia i nazwiskatutora oraz sposobu kontaktowania się z nim (nr telefonu, mail).
- Wypełnienie i oddanie formularza oceny na koniec kursu.
- Kontaktowanie się z Prodziekanem ds. kształcenia w sprawie pytań i wątpliwości.
*Student, który ma dwie nieobecności lub nagminnie odwołuje sesje, może być usunięty z programu tutoringu.
** Osoba odwołująca zajęcia jest odpowiedzialna za znalezienie nowego terminu.
Obowiązkiem tutora jest:
- Uczestnictwo we wszystkich zaplanowanych sesjach tutorskich *.
- Przychodzenie na czas na wszystkie zaplanowane sesje tutorskie.
- Informowanie studenta, z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem, o zmianie terminu zaplanowanej sesji**.
- Ustalenie terminu odwołanej sesji, nie później niż 48 godzin od pierwotnie zaplanowanej, za obopólnym uzgodnieniem terminu kolejnego spotkania.
- Potwierdzenie terminu następnej zaplanowanej sesji przed zakończeniem aktualnej sesji.
- Czekanie 15 minut na studenta, zanim zaznaczy mu nieobecność.
- Informowanie Dziekana ds. kształcenia o studentach, którzy mają dwie nieobecności.
- Pomaganie studentowi w identyfikowaniu obszarów problemowych poprzez zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
- Wykorzystywanie przykładów do demonstrowania koncepcji i teorii, dostarczając jednocześnie okazji do praktycznego ich zastosowania.
- Odwoływanie się do wykładów, warsztatów i zasobów internetowych celem podnoszenia u studenta umiejętności studiowania.
- Dopilnowanie na ostatnich zajęciach, żeby student uzupełnił formularz oceny.
- Wypełnienie formularza oceny studenta i przedstawienie mu końcowej opinii w formie pisemnej.
- Przekazanie dokumentacji odbytych tutoriali i opinii Prodziekanowi ds. kształcenia.
- Znajomość imienia i nazwiska studenta oraz sposobu kontaktowania się z podopiecznym (nr telefonu, mail).
- Kontaktowanie się z Prodziekanem ds. kształcenia w sprawie pytań i wątpliwości.
* Tutorom, którzy opuścili bez wcześniejszego powiadomienia studenta, sesję tutoringu zaznacza się nieobecność. Tutorzy, którzy mają dwie nieobecności lub nagminnie odwołują sesje, mogą być usunięci z programu tutoringu.
** Osoba odwołująca zajęcia jest odpowiedzialna za znalezienie nowego terminu.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
wzór kontraktu | 61.56 KB |