Seminarium Dobre Zwyczaje Akademickie w Naukach Przyrodniczych
Na Wydziale Oceanografii i Geografii odbył się cykl seminariów poświęcony Dobrym Zwyczajom Akademickim w Naukach Przyrodniczych. Celem zorganizowanych spotkań była wymiana doświadczeń w zakresie dydaktyki, która ma służyć zarówno doskonaleniu jakości kształcenia, jak i ukazaniu rangi pracy dydaktycznej. Zebrane doświadczenia przedstawione zostaną w przygotowywanej publikacji.
Seminarium (21.02.2014 r.) Aktywizujące metody kształcenia:
- Teoretyczne uzasadnienie stosowania metod aktywizujących w szkolnictwie wyższym – dr Teresa Sadoń-Osowiecka,
- Metody samodzielnego uczenia się, wartościowanie i selekcjonowanie wiedzy – dr Ewa Woźniak, dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska,
- Metody aktywizujące przyrodnika w pracy terenowej na lądzie – dr Mirosława Malinowska,
- Praca studentów na zajęciach konwersatoryjnych – dr Tomasz Zarzycki,
- Praca studentów na zajęciach audytoryjnych na przykładzie zajęć z „Antropogenicznych przekształceń środowiska morskiego” – dr Anna Panasiuk-Chodnicka,
- Gry dydaktyczne – dr Ewa Szymczak,
- Mini konferencja jako podsumowanie projektu badawczego – prof. UG dr hab. Anita Lewandowska,
- E-learning jako narzędzie rozwijania kompetencji miękkich – dr Grażyna Chaberek-Karwacka,
- Praca indywidualna ze studentami na studiach II stopnia – dr Ewa Woźniak, dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska,
- Praktyki zawodowe i inne sposoby aktywizacji procesu nauczania – uczenia się studentów – dr Marcin Paszkuta,
- RBL – Research Based Learning dla uzdolnionych studentów – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
- Rozwijanie u studentów umiejętności uczenia się przez całe życie – prof. UG dr hab. Urszula Janas,
- Działalność Studenckiego Koła Naukowego jako okazja do samorozwoju – Maciej Mańko.
Seminarium (11.06.2014 r.) Ocenianie w dydaktyce akademickiej:
- Relacja między ocenianiem kształtującym a sumującym – dr Grażyna Szyling,
- Ocenianie studentów w pracy terenowej na lądzie – dr Mirosława Malinowska,
- Ocenianie ćwiczeń laboratoryjnych i terenowych w morzu – dr Dorota Burska, dr Katarzyna Łukawska-Matuszewska,
- Jak oceniać praktyki zawodowe? – dr Marcin Paszkuta,
- Aktualne systemy oceniania i metody weryfikacji pracy na zajęciach w opinii studentów – Maciej Mańko, SKNO,
- Ocenianie na pracowniach dyplomowych – dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, dr Ewa Woźniak,
- Ocenianie podczas proseminariów, seminariów i wykładów – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
- Ocenianie projektu badawczego podsumowanego mini-konferencją – prof. UG dr hab. Anita Lewandowska,
- Dobre praktyki oceniania przy zastosowaniu niekonwencjonalnych metod aktywizujących w obszarze nauk przyrodniczych – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
- Jak ocenić esej? – dr Teresa Sadoń-Osowiecka,
- Ciekawe pytania - ciekawe odpowiedzi – prof. UG dr hab. Urszula Janas,
- Egzaminy przedmiotowe na Uniwersytecie w Nicei – Joanna Ossowska,
- Informacja zwrotna w ocenianiu – dr Ewa Szymczak.
Seminarium (19.12.2014 r.) Weryfikacja efektów kształcenia:
- Potwierdzanie i dokumentowanie efektów kształcenia w naukach przyrodniczych – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
- Weryfikacja efektów kształcenia na pracowniach magisterskich i licencjackich– dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, dr Ewa Woźniak,
- Weryfikacja efektów kształcenia w oparciu projekt badawczy podsumowany mini-konferencją– prof. UG dr hab. Anita Lewandowska,
- Weryfikacja efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych (na wybranych przykładach) – dr Mirosława Malinowska,
- Narzędzia oceniania i weryfikacji efektów kształcenia w e-learningu– dr Grażyna Chaberek-Karwacka,
- Realizacja i weryfikacja efektów kształcenia w czasie praktyk zawodowych – dr Marcin Paszkuta,
- Weryfikacja efektów kształcenia w amerykańskim modelu kształcenia (UHD) – dr Ewa Szymczak, dr Tomasz Zarzycki.