Seminarium Dobre Zwyczaje Akademickie w Naukach Przyrodniczych

Na Wydziale Oceanografii i Geografii odbył się cykl seminariów poświęcony Dobrym Zwyczajom Akademickim w Naukach Przyrodniczych. Celem zorganizowanych spotkań była wymiana doświadczeń w zakresie dydaktyki, która ma służyć zarówno doskonaleniu jakości kształcenia, jak i ukazaniu rangi pracy dydaktycznej. Zebrane doświadczenia przedstawione zostaną w przygotowywanej publikacji.

Seminarium (21.02.2014 r.) Aktywizujące metody kształcenia:

  • Teoretyczne uzasadnienie stosowania metod aktywizujących w szkolnictwie wyższym – dr Teresa Sadoń-Osowiecka,
  • Metody samodzielnego uczenia się, wartościowanie i selekcjonowanie wiedzy – dr Ewa Woźniak, dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska,
  • Metody aktywizujące przyrodnika w pracy terenowej na lądzie – dr Mirosława Malinowska,
  • Praca studentów na zajęciach konwersatoryjnych – dr Tomasz Zarzycki,
  • Praca studentów na zajęciach audytoryjnych na przykładzie zajęć z „Antropogenicznych przekształceń środowiska morskiego” – dr Anna Panasiuk-Chodnicka,
  • Gry dydaktyczne – dr Ewa Szymczak,
  • Mini konferencja jako podsumowanie projektu badawczego – prof. UG dr hab. Anita Lewandowska,
  • E-learning jako narzędzie rozwijania kompetencji miękkich – dr Grażyna Chaberek-Karwacka,
  • Praca indywidualna ze studentami na studiach II stopnia – dr Ewa Woźniak, dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska,
  • Praktyki zawodowe i inne sposoby aktywizacji procesu nauczania – uczenia się studentów – dr Marcin Paszkuta,
  • RBL – Research Based Learning dla uzdolnionych studentów – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
  • Rozwijanie u studentów umiejętności uczenia się przez całe życie – prof. UG dr hab. Urszula Janas,
  • Działalność Studenckiego Koła Naukowego jako okazja do samorozwoju – Maciej Mańko.

 

Seminarium (11.06.2014 r.) Ocenianie w dydaktyce akademickiej:

  • Relacja między ocenianiem kształtującym a sumującym – dr Grażyna Szyling,
  • Ocenianie studentów w pracy terenowej na lądzie – dr Mirosława Malinowska,
  • Ocenianie ćwiczeń laboratoryjnych i terenowych w morzu – dr Dorota Burska, dr Katarzyna Łukawska-Matuszewska,
  • Jak oceniać praktyki zawodowe? – dr Marcin Paszkuta,
  • Aktualne systemy oceniania i metody weryfikacji pracy na zajęciach w opinii studentów – Maciej Mańko, SKNO,
  • Ocenianie na pracowniach dyplomowych – dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, dr Ewa Woźniak,
  • Ocenianie podczas proseminariów, seminariów i wykładów – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
  • Ocenianie projektu badawczego podsumowanego mini-konferencją – prof. UG dr hab. Anita Lewandowska,
  • Dobre praktyki oceniania przy zastosowaniu niekonwencjonalnych metod aktywizujących w obszarze nauk przyrodniczych – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
  • Jak ocenić esej? – dr Teresa Sadoń-Osowiecka,
  • Ciekawe pytania - ciekawe odpowiedzi – prof. UG dr hab. Urszula Janas,
  • Egzaminy przedmiotowe na Uniwersytecie w Nicei – Joanna Ossowska,
  • Informacja zwrotna w ocenianiu – dr Ewa Szymczak.

 

Seminarium (19.12.2014 r.) Weryfikacja efektów kształcenia:

  • Potwierdzanie i dokumentowanie efektów kształcenia w naukach przyrodniczych – prof. dr hab. Jerzy Bolałek,
  • Weryfikacja efektów kształcenia na pracowniach magisterskich i licencjackich– dr Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, dr Ewa Woźniak,
  • Weryfikacja efektów kształcenia w oparciu projekt badawczy podsumowany mini-konferencją– prof. UG dr hab. Anita Lewandowska,
  • Weryfikacja efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych (na wybranych przykładach) – dr Mirosława Malinowska,
  • Narzędzia oceniania i weryfikacji efektów kształcenia  w e-learningu– dr Grażyna Chaberek-Karwacka,
  • Realizacja i weryfikacja efektów kształcenia w czasie praktyk zawodowych – dr Marcin Paszkuta,
  • Weryfikacja efektów kształcenia w amerykańskim modelu kształcenia (UHD) – dr Ewa Szymczak, dr Tomasz Zarzycki.
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 6. Sierpień 2015 - 12:22; osoba wprowadzająca: Kamila Mędrzycka Ostatnia zmiana: czwartek, 6. Sierpień 2015 - 12:22; osoba wprowadzająca: Kamila Mędrzycka